Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΑ... ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ



Ένεκα του «κλίματος» των ημερών και των αργιών που μεσολάβησαν, δημοσιεύουμε σήμερα την επιστολή που λάβαμε από τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρο Μαρκόπουλο, το περιεχόμενο της οποίας εστιάζεται στις ενστάσεις και τις διαφωνίες του επί των όσων γράφτηκαν και υποστηρίχτηκαν από την πλευρά μου στο κείμενο της Μεγάλης Δευτέρας, σχετικά με τη σύσκεψη των τοπικών φορέων και παραγόντων για τον «θρησκευτικό τουρισμό».

Κύριε Γαμβρέλη / Αγαπητέ Μπάμπη.
Με καθυστέρηση λίγων ημερών σπεύδω να διαμαρτυρηθώ για την, από ότι φαίνεται ηθελημένη διαστρέβλωση, όσων
διαδραματίστηκαν σε σύσκεψη στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, από το άρθρο σου με τίτλο «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ…» (Ν. Εγνατία 25/04/2016) και για να γίνω πιο συγκεκριμένος τονίζω τα εξής:

Που είδες να διαδραματίζονται στον νομό Καβάλας όσα φανταστικά ή πραγματικά, περιγράφονται στο άρθρο ότι συμβαίνουν στους «προσκυνηματικούς τόπους» ; Από πού προκύπτει ότι όλα αυτά (τα φανταστικά ή πραγματικά) έχουν σχέση με όσα διαμείφθηκαν στην συγκεκριμένη σύσκεψη που έλαβε χώρα ; Επίσης θέλω να επισημανθεί που διακρίνεται η «βλασφημία» και η «ασέβεια» στην συγκεκριμένη σύσκεψη, μένοντας όμως εντός των ορίων της πραγματικότητας ;

Όταν δε απαντηθούν αυτά, πρέπει και προσωπικά να απαντηθεί, από εσένα, ποιος άλλος, εκτός από τους «παράγοντες της αυτοδιοίκησης» (Α’ & Β’ βαθμού), ασχολείται με την τουριστική προβολή της περιοχής μας έτσι ώστε στην συνέχεια να απαντήσεις στον εαυτό σου για την υποτιμητική χροιά της διατύπωσής σου. Σύμφωνα με τη λογική που υιοθετεί το άρθρο θα πρέπει  επειδή κάποιες ενέργειες κατά τα παρελθόν είτε έχουν αποτύχει, είτε δεν απέφεραν αναμενόμενα θα έπρεπε να σταματήσει και οποιαδήποτε προσπάθεια στο μέλλον;  
Μπορεί όποιος θέλει, καλόπιστα, να αναρωτηθεί πως επετεύχθησαν αυτά που επετεύχθησαν από άλλες περιοχές με λιγότερα ιστορικά και θρησκευτικά τεκμήρια από ότι η περιοχή μας ή πως θα καλυφθεί η απόσταση αυτή. Αν υπάρχουν ιδέες προς αυτή την κατεύθυνση θα θελα πολύ να ενημερωθώ γι αυτές. Επίσης πρέπει να πω ότι η παρέμβαση του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη υπήρξε πολύτιμη και απορώ με ποια «λογική» καταβάλλεται προσπάθεια να συσχετιστεί με πράγματα με τα οποία δεν συσχετίζεται και … με τον «αγαπημένο» σου μεντρεσέ ! (ας μου επιτραπεί να διατυπώσω!).
Ολοκληρώνω τονίζοντας ότι είναι προφανές ότι «αντιπαθείς ότι έχει σχέση με τον θρησκευτικό τουρισμό …» και για αυτό επιτίθεσαι σ’ αυτό που αντιπαθείς (κατά δήλωσή σου) εμπλέκοντας άσχετα πράγματα ή πράγματα που ουδέποτε συνέβησαν στον νομό Καβάλας και που φυσικά δεν έχουν σχέση με την συγκεκριμένη σύσκεψη, ξεπερνώντας και αυτή την πραγματικότητα. Δεν θέλω όμως να επιτρέψω ούτε την υποτίμηση της προσπάθειας η οποία έγινε, ούτε την προσβολή όσων συμμετείχαν σε αυτήν για αυτό σπεύδω να σου τονίσω τα παραπάνω.
Νομίζω πως η προσβολή όσων δεν συμπαθούμε δεν αποτελεί μορφή ούτε δημοσιογραφίας, ούτε κριτικής, ούτε μπορεί να σε χαρακτηρίζει καθώς ως σοβαρός άνθρωπος συνήθως (και ευτυχώς) κινείσαι σε όρια ευπρέπειας και γόνιμης κριτικής, μέσα από τις σελίδες μίας από τις σοβαρές εφημερίδες της πόλης μας. Δεν επεκτείνομαι. Ελπίζω να τα δημοσιεύσεις. Στην διάθεσή σου όποια πληροφορία θέλεις σχετικά με την συγκεκριμένη σύσκεψη.

Με εκτίμηση, Θ.Α. Μαρκόπουλος 

Κύριε Μαρκόπουλε, αγαπητέ Θεόδωρε.
Αδυνατώ ειλικρινά να διαπιστώσω τις «διαστρεβλώσεις» (και μάλιστα «ηθελημένες») που με έμφαση μού καταλογίζετε. Η άποψή μου για το «φαινόμενο» του θρησκευτικού τουρισμού δεν συνδέεται και δεν απορρέει από τα όσα ειπώθηκαν και ακούστηκαν στη σύσκεψη της Αντιπεριφέρειας. Είναι καταστάλαγμα χρόνιων (και καταγεγραμμένων) αγωνιών και προβληματισμών. Ενδεχομένως και το αποτέλεσμα μιας μακράς «εκπαίδευσης» στα… θρανία του Φώτη Κόντογλου. Υπ’ αυτήν την έννοια (και ξέχωρα από τις «καλές σας προθέσεις»), τα «τοπικά χαρακτηριστικά» δεν μπορούν να αποτελέσουν εξαίρεση στον κανόνα. Άλλωστε, μία θερινή επίσκεψη στο μοναστήρι του Αρχαγγέλου στη Θάσο, θα σας πείσει. Εκτός κι αν η εν λόγω Μονή δεν συμπεριλαμβάνεται στα επιλεγμένα από την Αντιπεριφέρεια… αξιοθέατα. 

Επειδή γνωρίζω (και σέβομαι ιδιαίτερα) τη «θεολογική σας καλλιέργεια», δεν θα μπορούσα να καταλογίσω σε εσάς προχειρότητα και αβασάνιστες πρωτοβουλίες επί των… πολιτικοθρησκευτικών. Και κυρίως, να σας ταυτίσω με τις αφέλειες και τις πομφόλυγες του «μέσου όρου» των συναδέλφων. Αυτό όμως ουδόλως αναιρεί τον υπονομευτικό χαρακτήρα που παράγεται από την «ειδωλοποίηση» της πίστης και τη μετατροπή της σε… επιχειρείν! Εξ αυτών και μόνο, πιστεύω να γίνεται κατανοητό ότι τα περί «ασέβειας» και «βλασφημίας» ουδόλως αφορούσαν στο «τυπικόν» της συσκέψεως.  

Μου ζητάτε επίσης (και ειλικρινά απορώ) να σας απαντήσω αν γνωρίζω να ασχολείται άλλος εκτός από τους «παράγοντες της αυτοδιοίκησης» με την τουριστική προβολή της περιοχής μας. Ευθέως, λοιπόν, σας λέω πως όχι! Κανείς άλλος δεν γνωρίζω να ασχολείται με την τουριστική προβολή της περιοχής, εκτός από τους αιρετούς και τους θεσμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης! Επειδή όμως (και μιας και με ρωτάτε) τα «αποτελέσματα» δεν τα «μετράω» με τις εφήμερες «εισροές» και τα «ρεκόρ», αλλά με την ποιότητα (ή σωστότερα, με αυτό που εγώ ορίζω ως ποιότητα) των παρεχόμενων υπηρεσιών, επιτρέψτε μου να έχω πολλές επιφυλάξεις για τις ικανότητές τους. Τόσες που να επιμένω πεισματικά στον όρο του… αρχοντοεπαρχιωτισμού. 

Τέλος, σε ό,τι αφορά την παρέμβαση του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη στη σύσκεψη. Αν προσέξατε, η αναφορά μου (ή η κριτική, αν θέλετε) στον κύριο Προκόπιο, είχε να κάνει μόνο με τα όσα το ρεπορτάζ είχε καταγράψει. Ως εκ τούτου, αγνοώ πλήρως τα «πολύτιμα» που προσκόμισε στην ομύγηρη. Δράττομαι όμως της ευκαιρίας να σας πω και (μαζί) να σας ρωτήσω: «αγαπημένα» μου είναι όλα όσα μου θυμίζουν τον τόπο μου και την ιστορία του. Μα ΟΛΑ! Είτε αυτά έχουν νεομωαμεθανικά χαρακτηριστικά είτε χριστιανικά είτε εβραϊκά είτε ρωμαϊκά είτε ενετικά είτε προσφυγικά είτε και γω δεν ξέρω τι… Εσάς; Μπορείτε να μας πείτε δημόσια ποια είναι τα «αγαπημένα» σας; Και το μείζον, μιας και το (ξανά)φερε η κουβέντα: συμφωνείτε ότι τα νεομωαμεθανικά μνημεία «προβάλλονται ακατανόητα»; Αυτά...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου