Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

ΤΟ ΄21 ΣΤΗ ΛΗΘΗ



Το διάβαζα και δε μπορούσα να το πιστέψω! Τη στιγμή αυτή που μιλάμε, δεν υπάρχει ούτε ένας (ναι, ούτε ένας!) Καθηγητής Πανεπιστημίου, εξειδικευμένος στη Ιστορία της Επανάστασης του 1821, με αποτέλεσμα να έχουν καταργηθεί όλα τα τμήματα Ιστορίας που δίδασκαν το συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο κάποτε ήταν (και σωστά) υποχρεωτικό! Με το που αποχώρησε από την έδρα ο Καθηγητής Βασίλης Σφυρόρεας, αυτή εξακολουθεί να παραμένει κενή!

Στο άκρως ενδιαφέρον και κατατοπιστικό του κείμενο στο TVXS, ο συγγραφέας Απόστολος Διαμαντής περιγράφει κάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «εθνικός μας εφιάλτης»! Και πώς αλλιώς, όταν σε αυτό διαβάζεις το αδιανόητο! Ότι το μάθημα που αφορά στο κορυφαίο –μα και κρίσιμα «ολοζώντανο»– κομμάτι της νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας έχει καταντήσει σήμερα το αποπαίδι της «ημετέρας Παιδείας» και με όλα τα στοιχεία να συνεισφέρουν έτι περισσότερο στη θλίψη και την κατάντια. Εδώ και χρόνια, το μάθημα έχει περάσει στη «σφαίρα» των προαιρετικών στα δύο (ας πούμε κορυφαία) Πανεπιστήμια της χώρας, ήγουν των Αθηνών και του Αριστοτελείου, παραμένει υποχρεωτικό μόνο σε δύο περιφερειακά, αυτά του Ιονίου και του Πελοποννήσου, ενώ απ’ όλα τα υπόλοιπα (Ιωαννίνων, Κρήτης, Θεσσαλίας, Θράκης και Αιγαίου) έχει εξαφανιστεί εντελώς!

Το πράγμα «χοντραίνει» (και γίνεται ιδιαίτερα… ύποπτο) όταν ανακαλύπτεις πως τη θέση του μαθήματος της ιστορίας της Επανάστασης του ΄21, έχουν «πάρει» –και μάλιστα ως υποχρεωτικά– το μάθημα της Οθωμανικής Ιστορίας στο Αθηνών και το αντίστοιχο της Αλβανικής Ιστορίας στο ΑΠΘ! Για να μην πω και για το ανήκουστο! Ότι τη στιγμή αυτή υπάρχει μάθημα στο Θεσσαλικό με θέμα (κρατηθείτε!) τη διατροφή επί Τουρκοκρατίας! Ευτυχώς όχι της… υγιεινής!

Ούτε συνομωσιολόγος είμαι ούτε εκτεθειμένος σε ψεκασμούς. Τολμώ να πω όμως ότι η υποβάθμιση (σε πορεία ολοκληρωτικής εξαφάνισης) της διδασκαλίας της Επανάστασης του ΄21 συνιστά έγκλημα πολλαπλών διαστάσεων! Είναι έγκλημα εις βάρος της Παιδείας μας, αλλοιώνει και υπονομεύει την ιστορική μας Μνήμη, χαλαρώνει και αδρανοποιεί το «κύτταρο» της αυτογνωσίας μας! Ακόμη-ακόμη, αφαιρεί τεράστια πολιτικά και ιστορικά πλεονεκτήματα από τη γεωπολιτική μας στρατηγική.  

Απλά τα πράγματα: η σταδιακή –φρονώ και άριστα οργανωμένη– απαξίωση του εν λόγω μαθήματος μάς αφήνει έκθετους σε κάθε μορφή λεηλασίας. Είτε αυτή αφορά στις γνώσεις και την καλλιέργειά μας είτε σε αυτήν καθ’ αυτήν την «εθνική μας ταυτότητα» και αξιοπρέπεια. Κι ας μην κοροϊδευόμαστε: χωρίς αυτά τα εφόδια, οι κερκόπορτες θα μένουν εσαεί αφύλαχτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου