Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

ΒΟΥΔΙΣΤΗΣ ΣΤΑ ΓΕΡΑΜΑΤΑ



Ποιος να μου το ‘λεγε, σύντροφοι και αδελφοί μου! Πάνω ακριβώς στα 56 μου και ‘κει που νόμιζα ότι είχα «κλείσει» με τα «εσωτερικά» μου κι ότι είχα βάλει επιτέλους σε μία τάξη τις αναζητήσεις μου, έρχονται στα καπάκια τα πολιτικοπνευματικά ρεπορτάζ της περασμένης εβδομάδας και «τρώω» το διχασμό της ζωής μου! Γύρισαν τα πάνω-κάτω! Αναποδογύρισε το μέσα μου! Πέντε μέρες τώρα και δε λέω να ησυχάσω! Ό,τι φιλοσοφικό με είχε απασχολήσει στα ταραγμένα εφηβικά μου χρόνια, επανήλθε δριμύτερο. Φτου κι απ’ την αρχή τα περί ματαιότητας, ξανά-μανά για το «κτιστόν» και το «άκτιστον», για το αβέβαιον της ύπαρξης, για το Εγώ και το μη-Εγώ… Για να μην τα πολυλογώ, τα «έπαιξα» κανονικά!

Δεν ξέρω αν με «πιάνετε», αλλά όταν από τη μια ακούς ότι κατά βάθος ο ΣΥΡΙΖΑ είναι Βουδιστικό κόμμα κι από την άλλη ότι η γιόγκα δεν είναι είδος γυμναστικής, αλλά κεφάλαιο της θρησκείας του Ινδουϊσμού, μία ιδεολογικοθρησκευτική σύγχυση και τρικυμία την παθαίνεις! Κι άντε, πείτε ότι με τη γιόγκα δεν το κατέχω και ιδιαίτερα –καθότι και φανατικός του pilates– και, ως εκ τούτου, ελάχιστα μπορώ να «παρακολουθήσω» από τις εμβριθείς ανακοινώσεις της Ιεράς Συνόδου. Με το άλλο όμως; Αυτό με την «κατά βάθος» σχέση του Βούδα με τον ΣΥΡΙΖΑ; Το προσπερνάς στο χαλαρό ή στρώνεσαι στα σανσκριτικά κι αρχίζεις να το ψάχνεις;

Γιατί εντάξει, μπορεί η «ποιήτρια» (μία είναι η «ποιήτρια») να ήθελε να τη «βγει» πολιτικώς στο άλαλο του Ποταμιού, αλλά με την κοσμοϊστορική της ατάκα μάς «έστειλε» όλους αδιάβαστους! Και να πείτε ότι δεν είχα μελετήσει τους κλασσικούς στα νιάτα μου; Την είχα «λιώσει» εκείνη τη 18η Μπρυμαίρ του Κάρολου του Μαρξ μέχρι να καταλάβω τι ρόλο έπαιζε αυτός ο Λουδοβίκος ο Βοναπάρτης και πώς ο Λοκ εκτόπισε τον προφήτη Αβακούμ! Για να μην πω για το άλλο με την Καταγωγή της οικογένειας του Ένγκελς! Με αυτό σηκωνόμουν, με το Τι να κάνουμε του Λένιν πλάγιαζα. Ήταν, βλέπετε, και η καθοδήγηση που δεν επέτρεπε και πολλά νταλαβέρια με τις κνίτισσες, οπότε, θέλοντας και μη, το ρίχναμε στην… αυτομόρφωση (σε αντίθεση με όλους τους άλλους που το ρίχνανε στις γκόμενες).

Κι ενώ έχω τραβήξει όλα αυτά που έχω τραβήξει για να μπορώ σήμερα να νιώθω περήφανος για τη θεωρητική μου επάρκεια, έρχεται η συντρόφισσα Αλεξάνδρα με τα βουδιστικά της και μου τα ακυρώνει όλα! Τόσα χρόνια μελέτης επάνω στην προλεταριακή επανάσταση και να πάνε στράφι. Ποια πάλη των τάξεων, ποια αλλοτρίωση της εργασίας και ποια κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας… Πάπαλα όλα!

Από τούδε και στο εξής, πέφτω με τα μούτρα στη διδασκαλία της Μαχαγιάνα και της Τεραβάντα με μοναδικό στόχο και σκοπό, την κατάκτηση της Νιρβάνας! Και πάω για… γιόγκα!

Όπερ σημαίνει: δε γαμείς και το… pilates!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου