Τετάρτη 10 Απριλίου 2013

ΦΟΡΤΗΓΑΤΖΗΔΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ



Η διαφήμιση που επέλεξε η AirfastTickets.gr για να προωθήσει το προϊόν της, είναι, με δυο λέξεις, επιπέδου… Σεφερλή. Κακόγουστη εντελώς, αναμασά τα ίδια κουραστικά, φτηνιάρικα και ρατσιστικά στερεότυπα που «θέλουν» τον gay σαν μία ξεφωνημένη λαϊκή καρικατούρα και επαναλαμβάνοντας τα γνωστά γλωσσικά υπονοούμενα φρικτής ευκολίας. Το ότι «ένα πέρασμα από την Καβάλα» θα  ισοδυναμούσε και με βέβαιο… κουτούπωμα, μόνον ευρηματικό δεν το λες. Συν το αισθητικό της περιβάλλον.

Παρ’ όλα αυτά, το εθισμένο σε τέτοιου είδους «χωρατά» τηλεοπτικό κοινό τής πρόσφερε απλόχερα την αναγνώριση και την επιτυχία που επιζητούσε και μέσα σε λίγες ημέρες την «ανέβασε» στην κορυφή των… ενδιαφερόντων του. Η «νταλίκα–ντίσκο» έγινε η πιο cult διαφήμιση της ελληνικής τηλεόρασης.

Μέχρι τη στιγμή που έσκασαν μύτη οι οργανωμένοι νταλικιέρηδες και απαίτησαν το… κατέβασμά της. Κάτι σαν τον Παναγιώταρο, τους Χρυσαυγίτες και τους παραεκκλησιαστικούς έξω από το Corpus Christi. Ο κανιβαλισμός σε όλο του το μεγαλείο. Παρακολουθήστε τον.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος έκρινε ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση τούς προσβάλει και τους υβρίζει και έστειλε αμέσως εξώδικο ζητώντας την απόσυρσή της. Το αιτιολογικό; Η διαφήμιση συκοφαντεί, προκαλεί, ντροπιάζει και εξευτελίζει αναίτια έναν ολόκληρο κλάδο δεκάδων χιλιάδων συνεπών και έντιμων βιοπαλαιστών, που αγωνίζονται με τις χειρότερες συνθήκες μέρα και νύχτα στο τιμόνι για να εξασφαλίσουν τον επιούσιο της οικογένειάς τους και να συμβάλλουν στην μεταφορική οδική εμπορευματική δραστηριότητα, που αποτελεί μακροχρόνια έναν από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής οικονομίας…

Βέβαια, αυτός που «εξευτελίζεται», «συκοφαντείται», «ντροπιάζεται» και «προκαλείται» από τον gay οδηγό της διαφήμισης, μπορεί άνετα να ρίχνει και από κανένα χαστούκι στην κυρά του (μιας και της πάει τον… επιούσιο), να ξενοπηδάει καμιά «πουτανίτσα» από τη Λετονία ή τη Βουλγαρία στα κωλόμπαρα της παλιάς εθνικής (καθότι κουρασμένος από το… τιμόνι), να λέει ανέκδοτα για «πουστράκια» (ως έντιμος και συνεπής… πυλώνας) και να ενσαρκώνει το απόλυτο αρσενικό με μπινελίκια της… βιοπάλης!

Το αποτέλεσμα, γνωστό. Η εταιρία «μάζεψε» τη διαφήμιση από την αγορά (υπό τον φόβο τίνος άραγε;) επικαλούμενη παρερμηνείες αναφορικά με το πραγματικό περιεχόμενο αλλά και την πολιτική της εταιρείας μιας και μοναδικός σκοπός ήταν η προώθησή των με χιουμοριστικό τρόπο και δεν υπήρχε η παραμικρή πρόθεση προσβολής οποιουδήποτε…

Ύψιστο δείγμα και αυτό κεκαλυμμένης ομοφοβικής νοοτροπίας και επικοινωνιακής διαχείρισης του «διαφορετικού». Και μάλιστα από μία εταιρία με (και καλά) προοδευτικό προφίλ.

Εκεί έχουμε φτάσει τελικά. Να μπορεί ένας επαγγελματικός κλάδος να «τελειώνει» μία διαφήμιση που δεν είναι του… γούστου της. Να απαγορεύει και να λογοκρίνει. Και, ταυτόχρονα, να «διδάσκει»… πνεύμα και ηθική! Ποια; Η  Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος !!! Και πείτε μου τώρα εσείς: αν αυτό δεν είναι φασισμός, τότε ποιος;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου