Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2017

ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ;



Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως μάς εκπλήσσει ευχάριστα. Τον θυμάμαι με πόση ευπρέπεια, ανθρωπιά και ταπεινότητα υποδέχθηκε πέρυσι τους πρόσφυγες στα ενοριακά του όρια και πόσο καταλυτικά παρενέβη στις αθλιότητες που κυκλοφόρησε τότε το γνωστό ακροδεξιό μέσο παραπληροφόρησης.

Με την ίδια εγρήγορση και με το ίδιο «αίσθημα» πνευματικής ευθύνης, ο κύριος Χρυσόστομος εξέδωσε την παραμονή των Θεοφανείων την, γνωστή πλέον, Εγκύκλιο(*), με αφορμή τα όσα έλαβαν χώρα στην Αυλή, μετά κυρίως και την παρέμβαση του ιερέα του χωριού στον τόπο όπου διαδραματίζονταν τα «περίεργα» με τους οπαδούς του Σώρρα.

Χρονικά, η Εγκύκλιος –η οποία απευθύνεται στους «Αδελφούς» και τους «Πατέρες» της Μητροπόλεώς– δεν είναι η πρώτη από τον χώρο της Εκκλησίας που «ασχολείται» με το «κίνημα» Ελλήνων Συνέλευσις και τον αρχηγό του. Έχει προηγηθεί η ίδια η Ιεραρχία, όπως επίσης και οι Μητροπόλεις Ξάνθης, Δημητριάδος και Καστοριάς ή και άλλες που ενδεχομένως να μου διαφεύγουν.

Η «σειρά» βεβαίως, ουδόλως μειώνει τον παρεμβατικό Λόγο του Μητροπολίτη Ελευθεροπούλεως. Τουναντίον. «Έρχεται» μάλιστα σε μία περίοδο που οι δράσεις των «ορκισμένων οπαδών» του Σώρρα βρίσκονται σε έξαρση. Τέτοια που να επιτείνει την ανάγκη δημόσιας αποκαθήλωσης των ψεμάτων και των παραλογισμών τους. Σε αυτήν ακριβώς την προσπάθεια «έρχεται» να συνεισφέρει και το περιεχόμενο της Εγκυκλίου.

«Μονομερώς» θα πουν μερικοί και αλήθεια θα είναι! Ας μην ξεχνάμε όμως ότι εδώ τα «κριτήρια αντιπαράθεσης» είναι άλλα. Η Εκκλησία οφείλει να «ξεσκεπάσει» πνευματικά την «παρά φύσιν θρησκευτικότητα» του εν λόγω «κινήματος» και να επιχειρηματολογήσει θεολογικά στους ελλοχεύοντες αποκρυφισμούς. Το πράττει πειστικά; Θα τολμήσω να πω όχι. Η «τεκμηρίωση» που επιχειρείται διατηρεί έντονα στοιχεία «μεσαιωνισμού», μερικά εκ των οποίων θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν έως και «αφελή».

Μην ξεχνάμε όμως και το «κοινό» (ή ποίμνιο) στο οποίο απευθύνεται η Εγκύκλιος. Στο κατά πόσο δηλαδή είναι «έτοιμο» και «προετοιμασμένο» να κατανοήσει και να αποδεχθεί μία «αφύπνιση» που θα υπερβαίνει τα όρια της «κατήχησης». Υπ’ αυτήν την έννοια, τα σημαίνοντα εις αυτήν έχουν περιοριστεί στα όσα το «θρησκευτικό τυπικό» επιτρέπει (και επιβάλλει).

Μόνον που η Ελλήνων Συνέλευσις δεν είναι ένα τυχαίο «προσηλυτιστικό κίνημα». Η διεισδυτικότητά της δεν οφείλεται στα προς τον Δία υποσχόμενα, ούτε στις απύθμενης ιλαρότητας τελετουργίες της. Τα μέλη της δεν είναι ούτε ειδωλολάτρες ούτε «ασκητές» γιόγκα ούτε βεβαίως «μάρτυρες» άλλων πνευματικών δογμάτων με τα οποία η Ορθόδοξη Εκκλησία βρίσκεται σε διαρκή ρήξη. Η Ελλήνων Συνέλευσις είναι ένα ναζιστικό κίνημα και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί. Και ειλικρινά, δεν ξέρω αν ο Απόστολος Παύλος είναι «ικανός» να ανταπεξέλθει «μόνος» του σε μία τέτοια «αποστολή».

 * http://imelef.gr/ archives/7580

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου