Κυριακή 2 Ιουνίου 2013



Την περασμένη εβδομάδα, ο δήμαρχος Καβάλας Κωστής Σιμιτσής επέλεξε το «facebook-ικό του καταφύγιο» για να απαντήσει σε κείμενο της στήλης που τον «συμπεριελάμβανε» (Δευτέρα, 27 Μαΐου), παραβιάζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο κάθε έννοια «επικοινωνιακής δεοντολογίας». Ενδεχομένως, τα απλόχερα like(-ισμάτα;) των «φίλων» του, θα του παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια από αυτήν της Νέας Εγνατίας.

Παραδόξως πώς, το ενδιαφέρον στην απάντηση του κυρίου Σιμιτσή δε βρίσκεται στο ίδιο της το περιεχόμενο (εν πολλοίς και αναμενόμενο), αλλά στον τρόπο γραφής και… νοήματος! Θες αυτά περί «καζουιστικής», θες τα άλλα περί «Ιησουϊτών», μία… φαντασίωση για τον «εμπνευστή» μού τη βγάζουν. Ή παραβιάζω ανοιχτές θύρες που κάτι… υποπτεύομαι;

Πάμε όμως στα ουσιώδη. Ο κύριος Σιμιτσής θεωρεί σκόπιμο στην αρχή της απάντησής του να θυμίσει το «ιστορικό» της συμφωνίας του δήμου με τον όμιλο Αnt1 και μερικές από τις λεπτομέρειες εκείνης της σύμβασης. Και φυσικά –δράττοντας της ευκαιρίας– να αποκαλύψει τη μεγάλη του χαρά γι’ αυτήν την… επιτυχία. Αποφεύγει όμως (πόσο πρωτότυπο, αλήθεια) να πει το απλούστατο: ότι παρόμοια «επιτυχία» με τη δική του θα μπορούσαν να έχουν ΟΛΟΙ οι δήμοι της χώρας, αν τα «έβρισκαν» με τους… πολιτιστικούς του Κυριακού. Λεπτομέρεια, δε λέω, αλλά ας την έχουμε υπ’ όψιν.

Σε αυτήν του τη μικρή αναδρομή, θα θυμηθεί (αλίμονο) και την «μήνιν της αντιπολίτευσης», ιδιαιτέρως δε αυτή του… ΣΥΡΙΖΑ (!!!), σημειώνοντας: οι δημοτικοί σύμβουλοι του οποίου δεν έχαναν την ευκαιρία να μας κατηγορούν για τη σπατάλη, για την αναλγησία μας να ασχολούμαστε με την τέχνη των πλουσίων ενώ οι φτωχοί της πόλης πεινούσαν, γιατί υποστηρίζαμε το μνημόνιο τη στιγμή που η πατρίδα κατέρρεε. Κατά πρώτον, να υπενθυμίσω στον κύριο Σιμιτσή (καθότι και θεματοφύλακας των θεσμών) ότι στο Δημοτικό Συμβούλιο δε συμμετέχουν κόμματα, αλλά παρατάξεις με συγκεκριμένες θέσεις, συγκεκριμένους σχηματισμούς και συγκεκριμένα ονόματα. Θα του άρεσε –ας πούμε– του ίδιου να τον έλεγαν… ΠΑΣΟΚ; Ειδικά τώρα!

Και κατά δεύτερον. Αν ο κύριος Σιμιτσής δε δώσει ΑΥΡΙΟ κιόλας στην δημοσιότητα τα επίσημα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου ώστε να επαληθευτούν και επισήμως τα όσα «άκομψα» φέρεται ότι υποστήριξαν οι «δημοτικοί σύμβουλοι του ΣΥΡΙΖΑ», θα θεωρηθεί απλά… ψεύτης και συκοφάντης. Και ας μην ξεχνά κάτι. ΚΑΙ φτωχοί υπάρχουν στην πόλη (του) ΚΑΙ πεινασμένοι ΚΑΙ η χώρα καταρρέει. Και με την ευκαιρία, θα του έλεγα και αυτό: μήπως τελικά ήταν η δικιά του (πάνω–κάτω) κοινωνική τάξη αυτή που «εγκλώβισε» την κλασσική μουσική και την όπερα στα «τείχη των πλουσίων» για να ξεχωρίζει (και καλά) από τους… λαϊκούς; Σκέψη κάνω…

Η συνέχεια (εκτός των άλλων) «βγάζει» και  θέμα. Αντιγράφω: Μέχρι πριν από λίγους μόλις μήνες οι ίδιοι σύμβουλοι επέμεναν για το σκάνδαλο και δεν αρκέστηκαν στη λογοδοσία μου, που κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά ζήτησαν τη σύμβαση, τα εισιτήρια, το λογαριασμό. Ακόμη όμως δεν έχουν σχολιάσει τα έγγραφα που τους χορήγησαν οι υπηρεσίες ούτε καταδέχθηκαν να κρίνουν αν το ποσό των 4.000€ περίπου, που ξόδεψε τελικά ο Δήμος επειδή δε διέθετε προτζέκτορα υψηλής ευκρίνειας αλλά τον νοίκιαζε, ήταν μεγάλο ή μικρό για σχεδόν 15 αναμεταδόσεις σημαντικών παραστάσεων με μεγάλους καλλιτέχνες παγκόσμιου βεληνεκούς.

Επειδή λίγο με αφορούν αυτά τα… τεχνοκριτικά (από πότε άραγε τόση συσσωρευμένη γνώση για «καλλιτέχνες παγκοσμίου βεληνεκούς» στο ΠΑΣΟΚ;), μένω στα εντελώς απαραίτητα και… πεζά. Έχουν ή όχι δικαίωμα οι δημοτικοί σύμβουλοι να ζητάνε στοιχεία από τη δημοτική αρχή για πράγματα που χρήζουν έρευνας και ελέγχου; Εγώ θα έλεγα έχουν υποχρέωση, αλλά ας μείνω στο δικαίωμα. Ε, λοιπόν ναι, ΕΧΟΥΝ και παραέχουν και… τελεία!

Και ρωτάω: Πότε ζητήθηκαν τα έγγραφα και πότε τελικά δόθηκαν; Για ποιο λόγο η συναυλία του Κορκολή «εντάχθηκε» στις προβολές των παραστάσεων της Metropolitan Opera; Επηρέασε αυτή η «ένταξη» την ψαλίδα εσόδων–εξόδων; Και το «ζουμί»: Γιατί να νοικιάσει ο δήμος προτζέκτορα όταν θα μπορούσε με αυτά τα χρήματα (ή και με ελάχιστα παραπάνω) να αγοράσει δικό του και να του μείνει ως (χρήσιμη και αποδοτική) περιουσία; Σε αυτά δε χρειάζεται να απαντήσει ΑΥΡΙΟ. Του δίνω προθεσμία και προχωράω…

Εννοείται ότι στις μέρες μας θα ήταν βαρετή μία απάντηση κυβερνητικού δήμαρχου χωρίς τη… θεωρία των δύο άκρων. Μόνο που, ελλείψει νεοναζί (αυτούς τους έχουν πια συνεργάτες στο AirSeaShow), ο κύριος Σιμιτσής επιλέγει το «πέσιμο» στους «εθνικολαϊκιστές»!!! Οποία υποκρισία. Να χαρακτηρίζει «εθνικολαϊκιστές» αυτούς που πριν λίγο καιρό συνδιοργάνωνε μαζί τους αντιρατσιστικές εκδηλώσεις! Για τέτοια (πολιτική) εντιμότητα μιλάμε!

Αντιγράφω ξανά: Η πρόσφατη σιωπή των συγκεκριμένων δημοτικών συμβούλων ήταν αξιοπερίεργη. Πώς είναι δυνατό να μη τοποθετούνται αυτοί που στο επίκεντρο της αντιμνημονιακής πολιτικής τους είχαν τοποθετήσει την «όπερα»; Με ιδιαίτερη σφοδρότητα μάλιστα! Χρειάζεται άραγε να θυμίσω την εισβολή των «αγανακτισμένων» του Σύριζα στο Όσκαρ με ντουντούκες και συνθήματα; Τις απειλές που εκστομίσθηκαν εναντίον των φιλότεχνων που ακολουθούσαν την εγκληματική πολιτική του … μνημονιακού δημάρχου; Την πολεμική που εκφράστηκε στα ραδιοφωνικά πρωινάδικα από τότε δημοτικό σύμβουλο και μετέπειτα βουλευτή του Σύριζα εναντίον της «όπερας» και μάλιστα με εθνικολαϊκιστικά κηρύγματα εναντίον του ξενόφερτου μουσικού είδους, που είναι τάχα ξένο με τα μουσικά ακούσματα του λαού μας; Την υιοθέτηση σχεδόν ρατσιστικών σχολίων εμπαθών εκδοτών και δημοσιογράφων; Την έλλειψη αυτοσυγκράτησης και την αναπαραγωγή κάθε ανοησίας σχετικής με το θέμα;

Αγνοώ ειλικρινά για ποια «αξιοπερίεργη σιωπή δημοτικών συμβούλων» μιλάει ο κύριος Σιμιτσής, αλλά, δυστυχώς γι’ αυτόν, δεν αγνοώ τα όσα συνέβησαν εκείνες τις ημέρες έξω από τον Oscar. Και τις αμέσως επόμενες. Και εδώ δε θα περιμένω να επιβεβαιωθεί και επίσημα το ψέμα του. Έχω μάτια και βλέπω. Πολλώ δε μάλλον αυτιά για να ακούω. Με τη σειρά όμως. Αν πρόσεξε ο αγαπητός μου Κωστής, στο κείμενό μου κάνω ευθεία αναφορά σε «υπερβολές από αγανακτισμένους των πλατειών» οι οποίες, κατά τη γνώμη μου, ακύρωσαν (μερικώς) την ουσία της διαμαρτυρίας. Μέχρις εκεί όμως. Το «κλίμα πολέμου» που θέλει τεχνηέντως να μεταφέρει, θυμίζει… κακέκτυπο Κεδίκογλου (ενίοτε και Φώφης). Και γιατί αλήθεια η «εισβολή της ντουντούκας» να μη λογισθεί ως μία «εν θερμώ» ενέργεια εξ αφορμής των ειρωνικών (και μεγαλοφώνως λεχθέντων) «σχολίων» των «συνετών» και «καλλιεργημένων» συνεργατών του; Ή δεν «παίζει» κάτι τέτοιο από… παλαιούς Πασόκους;

Και κάτι πολύ σοβαρό. Από πότε η ελεύθερη έκφραση γνώμης στα «πρωινάδικα» (εκεί που ο κύριος Σιμιτσής κάνει καθημερινό πάρτι) τίθεται υπό «πολιτιστικό έλεγχο»; Και από πότε ένας άνθρωπος δεν μπορεί να έχει την άποψη ότι η Όπερα είναι «ξενόφερτο πολιτιστικό είδος» (που είναι); Μήπως αυτά να τα έλεγε πρώτα στους δικούς του (αντιδημάρχους, συμβούλους, κ.λ.π.) που τα κινητά τους «βαράνε» συνέχεια σε ρυθμούς κυνολαϊκών ασμάτων;

Και φτάνουμε στον επίλογο, εκεί όπου ο κύριος Σιμιτσής, απαντάει (ή έτσι αυτός νομίζει) στο κείμενό μου, λέγοντας: Ώσπου ήρθε το κείμενο του αγαπητού Μπάμπη Γαμβρέλη στη Νέα Εγνατία σήμερα, 27.5.2013. Ο οποίος Μπάμπης ειδικεύεται εσχάτως στην καζουιστική και σαν τους Ιησουίτες προσπαθεί να μας πείσει ότι «το όργανο είναι μπουζούκι, άρα και ο αστυνομικός που είναι όργανο…». Μας εγκαλεί λοιπόν επειδή ο ΑΝΤ1 ύστερα από τις αντιδράσεις του Σύριζα Καβάλας τόβαλε στα πόδια και δεν επανέλαβε φέτος το εγχείρημα. Μας μέμφεται επειδή ο ΑΝΤ1 δεν θέλησε να μπλέξει με την υποκρισία και τον εθνικολαϊκισμό της παράταξής του και αποσύρθηκε. Μας κατηγορεί για λειψή πολιτική στον πολιτισμό, όταν τα στελέχη του Σύριζα και της δημοτικής του παράταξης απέχουν επιδεικτικά από κάθε πολιτιστική εκδήλωση του Δήμου, όταν καταψηφίζουν κάθε σχετική πρόταση της διοίκησης, όταν τη μια στιγμή υποστηρίζουν πρόσωπα του χώρου και την επόμενη τα ρίχνουν στον Καιάδα απλώς και μόνον επειδή η διοίκηση εκδήλωσε κάποια προτίμηση προς αυτά. Αν αυτό υποδηλώνει και μια άλλου είδους πολιτική στροφή του Σύριζα και των ανθρώπων του, ας κάνουμε υπομονή: ο χρόνος θα το δείξει...
  
Κατ’ αρχάς, έστω κι έτσι, ο κύριος Σιμιτσής παραδέχεται ότι το κείμενο δημοσιεύθηκε στη Νέα Εγνατία και όχι στο facebook. Οπότε, «αμαρτία» εξομολογούμενη… Μόνον που ως «αναμάρτητος» πια, μπορεί να αρχίσει και τους «γλωσσικούς του λιθοβολισμούς». Εν μέσω θεωρητικών συγχύσεων και αλλοπρόσαλλων παραδειγμάτων και με φανφαρόνικη επίδειξη «φιλοσοφικών» γνώσεων, με κατατάσσει στους «περιπτωσιολόγους» (πρόχειρη μετάφραση της «καζουιστικής») και στους… Ιησουίτες! Υπόσχομαι να το… ψάξω! Ταράχθηκα!

Όμως πού είδε ότι τους εγκαλώ και τους μέμφομαι επειδή ο ΑΝΤ1 ύστερα από τις αντιδράσεις του Σύριζα Καβάλας τόβαλε στα πόδια και δεν επανέλαβε φέτος το εγχείρημα; Αυτό κατάλαβε όταν έγραφα πως: Αντί ο δήμος να είχε «μοιράσει» απλόχερα το πολιτιστικό αγαθό σε δημόσιες και ανοιχτές προβολές και να «προσάρμοζε» το σπάνιο και ακριβό θέαμα της Όπερας στα νέα κοινωνικά και οικονομικά δεδομένα που ενέσκηπταν με βίαιο τρόπο στην πατρίδα, επέλεξε να το περιορίσει σε έναν ελιτίστικο κύκλο «επαϊόντων», με αποτέλεσμα το σταδιακό του εκφυλισμό.

Επ’ αυτού κάτι, ή πάλι στη μούγκα και τη γαργάρα; Και γιατί λέει πράγματα που τον εκθέτουν; Αν οι προβολές (και όχι παραστάσεις, να εξηγούμαστε) στον Oscar είχαν θεατές, θα το «έβαζε στα πόδια» ο Αnt1; Επίσης, για να είναι και συνεπής με αυτά που ισχυρίζεται. Μπορεί να μας πει τι ακριβώς καταψήφισαν οι «δικοί μου» στο Δημοτικό Συμβούλιο; Εκτός αν εννοεί τον απολογισμό του περυσινού Φεστιβάλ Φιλίππων επί του οποίου ακόμη κάποιοι περιμένουν «διευκρινιστικές απαντήσεις». Εκτός κι αν δοθούν «πακέτο» με το φετινό. Πού ξέρεις…

Τέλος, με έκπληξη διαπιστώνω, ότι εκτός από τα πολλά του καθήκοντα, ο κύριος Σιμιτσής κάνει και face control έξω από τα θέατρα και τις συναυλίες, όπου μετά από ενδελεχή έλεγχο, διαπιστώνει την… αποχή Συριζαίων!!! Αν μη τι άλλο, αφοπλιστικό. Παραδίνομαι!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου